Pioneer200-noego-repulogep-használati-jog

KISREPÜLŐGÉPEK KÖZVETLENÜL A GYÁRTÓTÓL …

… elérhető áron, akár cégeknek is. Olcsó reklámfogás, mondhatnánk, de mi van akkor, ha mégsem az. No és miért nem felel meg nekem egy jó állapotú 15-20 éves Diamond, vagy egy 20-30 éves Falke, esetleg a „Nagy Ő” egy 30-35 éves Cessna? Igen, ezek csodálatos gépek, magam is tulajdonosa lehettem az előbbi két típusból egy-egy példánynak, és még hosszú évekig a magyar kisgépes repülés gerincét fogják adni ezek a márkák, mindig biztonságban haza hozva időnként ügyetlenkedő, csak évi „tizen órákat” repülő használóikat is.

De mi van akkor, ha ma már léteznek olyan típusok, melyek ugyanolyan megbízhatóak, könnyen üzemeltethetőek és ami a lényeg, ugyanolyan csodálatosan repülnek, mint a fentebb említett „sztárok”? Ráadásul új gyártásúak, megfelelő gyári követéssel (természetesen ROTAX-al) és banki finanszírozással is megvehetőek, körülbelül annyiért, mit egy 15 éves jó állapotú Katana. Természetesen ezekhez szinte már kötelező egy minimum 695-ös GARMIN és ezért a pénzért jár egy mentőernyő is. Ezzel a végszóval persze le is buktam: UL-ről van szó, ami ugye nem is „igazi repülő”, nem LSA. No és itt van a magyar lajstrom kérdése is…

És akkor még nem beszéltem arról, hogy az általam preferált típus fa építésű, Dacron, illetve részben kompozit burkolattal. „Jaj, fát ne”, szisszentek föl többen a barátaim közül, akik „szívbaj nélkül” ülnek be, nap mint nap, az ugyancsak faszerkezetű szárnyakkal repülő huszonéves Falkéikba. Akkor miért ne, ha pont fele annyiba kerül, mint egy műanyag gép és ha PPL óráimat is ugyanúgy gyarapíthatom egy fa UL géppel? És végül – ezt senki nem hiszi el – ugyanolyan jól repül és ugyanolyan könnyű vezetni, mint egy Katanát. (Ami ugye egy csoda.) Gyanítom, hogy a válasz végül az lesz, hogy „csak”.

Összegezve: Ha akarsz egy újgyártású Alpi Aviation Pioneer 200 -as gépet (vagy egy ilyenben törvényes résztulajdont, esetleg más Alpi típust), nagyon kedvező finanszírozással, korrekt és „CAMO kompatibilis” üzemeltetéssel, természetesen magyar lajstromban, akkor hívj: 06 20 315 4889

Utóirat: azért az nem egy rossz referencia egy gyártóról, ha egy ilyen köteléket (Pioneer 300) tud kiállítani, mint ami a fenti képen látható… 

Varga István

Scroll to Top
Scroll to Top